Már említettem korábban, hogy van egy betegségem (ld. cím), de nem igazán sokat írtam róla. Mivel megfogadtam, hogy csak komoly témákat publikálok, hát azt hiszem itt az ideje, hogy többet is írjak a bajomról

Remélem, hogy az infókkal segítségére leszek másoknak is, s igazán csak ez öszötnöz, hogy megosszam a történetem másokkal is.

Emlékszem anno idestova négy éve én is az internetnek és a googlenak köszönhetően jutottam el odáig, hogy megtaláltam a megfelelő orvost, aki diagnosztizálta a bajom.

Idejét se tudom mikor kezdődtek az első tünetek. Ha belegondolok már 15 éves korom körül voltak szemölcsök az ujjamon (amik a kezelés elkezdése után igen gyorsan eltűntek). A menstruációm 12 évesen már megjött, de igazán soha nem volt rendszeres, mindig volt egy-két hónap egy évben mikor kimaradt. Erre persze a nőgyógyászok azt mondták hogy normális (most minden hónapban fogamzásgátló szedése nélkül pontosan 28 napra megjön). Rosszullétjeim, hányinger, hányás, szédülés a főiskolai évek alatt kezdődtek (20 éves korom körül). Fejem amióta az eszem tudom elég sűrűn fájt, a mensturációm minden hónapban komoly hasfájásokkal, migrénnel... járt. Volt, hogy felkelni se tudtam, de erre is csak azt mondták, majd elmúlik a szülés után. Az igazi problémák a fogamzásgátló szedése után kezdődtek. Jöttek a szexuális gondok (fájdalmas szex...mint kiderült a száraz hüvely miatt), egyre többet kimaradt a menzeszem, tejcsorgásom volt, egyre több pattanás...

Tipikus nőgyógyászati tünetek révén elmentem hát nőgyógyászhoz, vizsgáljon meg mi a gond. Első diagnózis:  a szeméremcsontom az átlagnál bentem lóg a hüvelybe, ezért a fájdalmas szex. Ez egy születési rendellenesség, de nem kell aggódni, ezzel együtt lehet élni, csak meg kell találni a megfelelő módot... Hát jó, mindenkinek van bibije, ha ő mondja, akkor majd csak rájövünk, hogy jó, és akkor minden ok lesz. Teltek a hetek, hónapok, se egyre rosszabb lett, elkezdődött a tejcsorgás, kimaradt a menzeszem. Vissza az orvoshoz. Belátta itt már más gond is van, vérvétel. Hormonszintmérés.

Első eredményre prolactin szint (agyalapi mirigy által termel hormon, szülés után a tejelválasztást indítja meg, továbbá más hormonokkal együtt működve résztvesz az anyagcsere, növekedés, szaporodás... folyamataiban): 2992 mU/l.  Normális érték nőknél kb. 500 mU/l-ig. (most nekem ez 200 körül gyógyszer szedése mellett). Szóval közel hatszorosa volt a megengedettnek. Kaptam rá gyógyszert, amitől állandó hányinger, rosszullét, az ágyból se bírtam kikelni. Hát önkéntesen abbahagytam, majd hónapok múlva újra vissza az orvoshoz. Újabb vizsgálat, s kiderült, hogy egy ciszta van a méhemben. Újabb gyógyszeres kezelés, aminek hatására szerencsére felszívódott a ciszta is, legalább a műtétet elkerültem.

Az alap bajom azonban mégse derült ki, gyógyszert pedig nem voltam hajlandó úgy szedni, hogy nem tudom mire szedem.

3 év alatt jópár nőgyógyászhoz eljutottam, valaki teljesen hülyének nézett, hogy fájhat nekem az együttlét, mikor ő ha megvizsgál úgy érzi, hogy a normálisan működik minden, hogy jól működik a gátizom... Aztán szép lassan belefáradtam. Nem foglalkoztam vele, annak ellenére, hogy tudtam, hogy nem működik normálisan a szervezetem. Aztán egy napon a könyvtárban könyveket keresgélve a főiskolai tanulmányaimhoz, szétnéztem a nőgyógyászat területén is, s megtaláltam A nők egészségkönyvét. Több száz oldalas könyv, de én lelkesen kiolvastam, s igen találtam valamit amire felkaptam a fejem. Tipikus olyan tünetekre leltem az agyalapi mirigy daganatnál, amik nálam voltak. Közöltem, hát a családdal, mi a bajom.

Persze rögtön, hogy áááá biztos  nem... de én éreztem, tudtam, megtaláltam a bajom. Újabb nőgyógyászat keresése, ezúttal egy hölgy, hátha ő többet tud... Hozzá már konkrét diagnózissal mentem, s azt kértem küldjön el MR-re. 10 perces vizsgálat 6000-ért (négy évvel ezelőtt), melynek a lényege: nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, biztos nincs daganatom, ő tudja... de azért egye fene menjek el koponyaröntgenre. Persze először menjek be a kórházba hozzá beutalóért (kifogni a folyosón, elmondani neki miért jöttél, miközben már rohan tovább... hát ekkor már igazán belefáradtam a dolgokba).

Koponya röntgen, avagy, mennyire értenek hozzá a szakemberek, mit látnak :

Két órás várakozás, idegesen, mert most végre megtudom, mi is a helyzet. Végre behívnak, csinálnak több felvételt is... Mikor kész volt a felvétel el kellett menni a folyosó túlsó végére, s várni az eredményre. Újabb idegfeszítő fél óra-óra, majd szólítanak. De ekkor még nem kaptam a kezembe semmit, csak spontán közölték vissza kell mennem egy kiegészítő vizsgálatra. Hát visszaballagtam, várakoztam, majd újból vizsgálat. Gondoltam valamit biztos elfelejtettek, vagy talán nem sikerült a felvétel. Utólag viszont azt mondom, nem tudták látnak-e valamit, vagy azt látják-e amire gondolnak. Hát okosabbak nem lettek, a kiegészítő vizsgálat után ráírták a leletre: semmi elváltozás nem látszik, tiszta kép :) (ekkor már 8mm-es daganat volt a fejemben).

Itt adtam fel megint. Az egyik felem örült, hogy nincs semmi, ugyanakkor nem értettem akkor mi van. Belefáradtam, meguntam, hogy nem tudják megállapítani mi a bajom. Jöttek megint a "szarok bele" hónapok, majd egyszer csak elkezdtem kutakodni az interneten. S láss csodát, találtam egy oldalt, ami segített, segített felismerni újból, hogy valóban csak az lehet amire gondolok, illetve segített abban, hogy tudjam kihez forduljak a bajommal.

Hipofízis.hu, az oldal, ami még ma is működik, aki szerintem nagyon hasznos sokunk számára, ami sokunknak segített már. S az oldalon keresztül megismerhettem azt az embert, aki elindított a helyes úton, akinek köszönhető ez a honlap, s akinek köszönhetem én is, hogy rá tudtam lépni a gyógyulás útjára.

Endokrinológus, ő az a szakember, akit keresnem kellett. Mivel korábban volt pajzsmirigyproblémám, és azzal is az endokrinológiára jártam, tudtam kit kell keresni. Két hónapos várás után végre eljutottam egy orvoshoz, akinek mikor elmondtam, hogy szerintem mi a bajom, nem nézett hülyének, aki tudta miről beszélek. Elküldött vérvételre, s ami a legfontosabb MR vizsgálatra. Vérvétel eredménye, hogy a prolactin szintem ekkor már 4200 körül mozgott. Egy hónappal később kaptam időpontot a vizsgálatra. Bár idegesen mentem, de mikor az eredményt átvettem egy hatalmas kő esett le a szívemről, életemben nem éreztem még ilyen nyugalmat. Furcsa, mert a papíron az állt, hogy egy 4x8 mm-es natív, folyadékkal telt nem típikus adenomának tekinthető elváltozás található az agyalapi mirigyen... röviden tömören ennyi. Végre tudtam, mi a baj, végre bebizonyosodott, hogy igazam volt, s végre elindulhatott a kezelés.

Terápia: Mivel a Bromocriptint korábban se tolerálta  a szervezetem, nem jöhetett más szóba, mint a Norprolac. Magyarországon ugyanis ez a két lehetőség van ennél a betgségnél. Kezdetnek 150 mg/nap, ami csökkentette három hónap alatt a prolactin szintet, de még ekkor is 1000 körül mozgott. Adagemelés, 225 mg-ra. Hát az első három hónap se volt egyszerű, esténként hányás, reggeli fáradtság, de a 225 mg, már tényleg rendesen kikészített. Este, ha nem aludtam el rögtön, fél órán belül kihánytam mindent, de volt hogy éjszaka arra ébredtem, hogy zsibbad mindenem, tiszta víz vagyok majd hírtelen verejtékezek, lehül az egész testem, szédülök... hányás. Nem egyszer a wc mellől képtelen voltam felkellni, annyi erő nem maradt bennem, majd amikor sikerült hányni, újra el tudtam aludni... Reggeli kelés egyszerűen borzalmas volt, magamról nem tudtam, remegett a kezem kb. 9 óráig, majd utána kezdett jobb lenni. Szép lassan aztán hozzászoktam, s egyre kevesbbszer lettem tőle rosszul, havi egyszer fordult kb. elő, hogy megismétlődött a rosszullétem.

Három éve szedem a gyógyszert, két év alatt jutottam el arra a szintre, hogy elég volt csak a legkisebb adag, s három év kellett ahhoz, hogy minden eredményem jó  legyen. A prolactin szintem mostmár egy éve a felső értékhatár alatt van, s a márciusi véreredményem tökéletes volt, minden tekintetben. S ekkor döntöttem úgy, hogy talán most kell rászánnom magam, hogy kicsit pihentetem a szervezetem, és leállok a gyógyszerről egy időre.

Hogy jó döntés volt-e vagy sem? Nem tudom, félek, hogy nem, de ugyanakkor bízom benne, hogy nem teszek nagy kárt magamban. Fizikálisan jobban érzem magam, nem fáj a fejem, ami az utóbbi pár hónapban igen sokat fájt, nem vagyok fáradékony. De egyetlen rossz hatása mégis van. Bár nem tudom, a gyógyszerről való leállás váltotta-e ki, de borzasztó stresszes vagyok az utóbbi hetekben. Belső feszültséggel vagyok teli, szinte remegek néha az idegtől. Három hét után elkezdett a kezem is remegni, s félek, majd most kezd egyre több bajság előjönni.

Amikor októberben eljutottam a 3. MR vizsgálatomra, amely azt mutatta, hogy három év után még mindig ott a daganat a fejemben, megkérdeztem az orvost, van-e esély arra, hogy ez valaha elmúlik. Őszinte volt, s annyit mondott, hogy nem azt kell várni, hogy felszívódjon, hanem annak kell örülni, hogy nem nő. Együtt kell vele élni, s valószínűleg azzal is, hogy életem végéig gyógyszert szedjek. Ez volt, amiért úgy döntöttem, leállok egy kicsit a gyógyszerrel. Nem gondolom, hogy jót tesz a szervezetemnek, hogy folyamatosan gyógyszerrel tömöm, hisz lehet valaminek a normális működéséhez ez kell, de ugyanakkor hosszú távon biztos lesznek mellékhatásai. Kell a szervezetemnek a pihenés, s lehet ez azzal jár, hogy kicsit megint magasabb lesz a hormonszintem, hogy kicsit megint stresszesebb leszek, de kicsit talán felfrissül a szervezetem, lesz talán három hónapom fejfájás, fáradtság nélkül, s kicsit végre nem kell arra figyelni minden este, hogy bevettem-e a gyógyszert vagy sem. :)

Sok mindent tudnék még írni, hisz erről órákat, napokat is lehetne mesélni, de azt hiszem leírtam a lényeget, leírtam azt, amit fontosnak tartok megosztani másokkal, amivel talán, segíthetek azoknak, akik hasonló gondokkal küszködnek.

 Blog a betegségemről itt:

http://hipofizisadenoma.blogspot.com/

 

 

 

 

8 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://perec.blog.hu/api/trackback/id/tr161074841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_etti_ 2011.01.06. 12:08:04

Kedves Katyusa!
nemrég olvastam az írását és nagy segítség volt ez nekem.
19 éves egyetemista vagyok.2 éve diagnosztizálták nálam a hipofízis adenómát, és azóta bromocriptine-t szedek. én is megjártam a futkosást az orvosok után, sokáig tartott, míg kiderült, mi a bajom.nekem a fejfájással kezdődött minden, amely egyre gyakoribbá vált, és ma már szinte állandó.mikor kértem, h csináljanak egy CT-t a fejemről, az arcomba nevettek.aztán kiderült a CT-ről, h vlmi van ott.elküldtek MRI-re, és kiderült h 10x11mm-es prolaktinómám van. nekem nem olyan magas a prolaktinszintem mint Önnek, inkább csak lassan emelkedik.nincs tejcsorgásom se, de a mellem már hónapok óta feszül, és szerintem bármikor megindulhat.a legrosszabba a fejfájás, nem tudok sokszor odafigyelni a tanulásra, túlérzékeny vagyok, stresszes, nagyon rosszul alszom. műteni ugye nem akarnak engem se, mondták fiatal vagyok, következményekkel járhat a műtét, meddő lehetek.azt nem tették hozzá, h ha továbbra is emelkedik a prolaktinszintem, akkor se lehet gyerekem.
sajnos gyakran találkoztam igazságtalanságokkal, hazugsággal a kórházakban, és nem a beteg az elsődleges, hanem a pénz.ezt talán nem kell részleteznem.
amikor azt mondom, h jól vagyok, az azt jelenti, h vannak órák, mikor nem fáj a fejem,mikor azt mondom rosszul vagyok, akkor megjárom a poklok poklát.a legrosszabb ez a várakozás, a tudat, h nem valószínű, h változik vlmi.legközelebb februárban megyek MRI-re, és mégha kiderül, h nőtt is, nem fog történni velem semmi. a szüleim beletörődtek a dologba, és nem is beszélnek róla.mintha csak egy hosszantartó nátha lenne.ez durván hangzik, de így van.
a barátom az, aki támogat.nap mint nap látja a fájdalmaim, és tudom, ha tehetné, átvenné a betegségem tőlem, h én ne szenvedjek.ő azt mondja, inkább műtenének meg, és legyek meddő, minthogy éeltem végéig fájdalmakkal, és gyógyszereken kelljen élnem.
ezért volt egyrészt megkönnyebbülés olvasni ezt a cikket, mert így tudom, h más is átéli (sajnos) azt amit én, és átérzi azt, amit én.eddig csak olyan betegről hallottam, akik 50 év körüliek voltam.nekik végül is "mindegy volt", mert volt pár gyerekük, megoperálták őket, és kész. a hormonok a változókor idején úgyis megbolondulnak.
másrészt belesajdult a szívem, mikor azt olvastam,h Önnek is azt mondták, nem lehet sokat tenni.csak várni.
nem tudom eléggé megköszönni, h leírtam, mit élt át.ez egy kapaszkodó nekem.ha mást nem is lehet tenni, akkor legalább én megpróbálok megerősödni.és reménykedem a csodákban! szóval köszönöm!minden jót, és kitartást!
Eszter

katyusa 2011.01.06. 17:23:26

Szia Eszter,

Először is kérlek tegeződjünk, nem vagyok én olyan idős, hogy magázz, bár idén már a 3. x-be fogok lépni :)
Ezt a blogom már ezer éve nem írom, már meg is feledkeztem félig róla, de örülök, hogy még mindig segíthetek egy-egy bejegyzésemmel.
Sok mindent tudnék neked írni, de azt hiszem inkább privátban tenném meg ezt, mint itt.
Én már félig meddig gyógyult állapotban vagyok, négy év gyógyszerszedés után idén már nem találtak semmit az MR vizsgálaton. Hozzá kell tenni, hogy szerintem nem a gyógyszer "gyógyított" meg, hanem a hozzáállásom változtatása, pozitív gondolkodás és még számomra egy "csodaszer" a búzafűlé. Ajánlom, hogy olvasgass róla.
Sok mindenben tudok talán segíteni, de inkább írd meg az email címed itt, és írok neked.

Üdv.: perec

_etti_ 2011.01.06. 21:17:25

köszönöm szépen, hogy válaszoltál, nem is igazán reménykedtem benne, hogy olvasod még a blogot.
email címem: eszti710@hotmail.com

katyusa 2012.02.08. 10:29:50

Szia Ariella,

Írtam neked emailt :)

Perec

Noja344 2012.06.19. 14:28:06

Szia!! Nem tudom,hogy él e még a blogod de nagy segítséget nyújtottál ezzel a kis történettel. Nekem úgy kb 3 éve diagnosztizáltak enyhe epilepsziát a sűrű fejfájásom miatt... Sokáig szedtem erős gyógyszereket majd magamtól abba hagytam mert a fejfájásomon nem segített. Orvoshoz nem jártam mert értelmetlennek tartottam. A menstruációm mindig kimaradt,jelenleg ott tartok hogy október óta nem volt normális havi vérzésem. Elmentem a háziorvosomhoz aki elküldött vérvételre,kb én is ugyanazt azt utat jártam be amit te csak annyi szerencsével hogy amikor látták a prolactin szintem (2500-2600 körül) akkor egyből elküldtek MR-re. Ott ki is derült hogy egy 11mm-es daganatom van. Nos,tulajdonképp én azért írok,mert szeretném megérdeklődni hogy hogy vagy,mert azért a cikked után eltelt már egy újabb év és érdekelne hogy hogy hat a gyógyszer,és hogy csökkent e már a daganat mérete,mert nekem is el kéne kezdenem hamarosan szedni a gyógyszert és ezután a cikk után illetve hogy írtad,hogy mondta neked az orvos hogy lehet hogy egész életed végéiig kell szedned a gyógyszert,nem tudom,hogy akarom e szedni vagy inkább kérjek műtéti beavatkozást. Nagyon nagy segítség lenne ha válaszolnál,ha tehetnéd te melyiket választanád? Miután leálltál a gyógyszerről,mi történt veled? Szeded e még?

Várom válaszod: N.

katyusa 2012.06.20. 11:39:22

Szia Noja,

Hat ez a bejegyzes meg 2009-ben irodott, azota sok minden tortent. Akkor meg betegnek tartottam magam, aztan gyogyultnak most meg valahol lehet a ketto kozott, de majd minden augusztusban derul ki. Jelenleg kulfoldon elek ugyanis, es csak akkor megyek haza. Lesz egy kontroll MRI vizsgalatom...
De az elejerol. 2009-ben mar valahogy 4 eve szedhettem a gyogyszert, es mar nagyon elegem volt belole. A daganatom eredetileg 8mm-es volt, es nem nyomott latoideget...szoval a mutet szoba se jott csak a gyogyszer. A gyogyszer hatasara csokkent a daganat merete, de nem szivodott fel. En ma mar hiszem az eletmod sokban befolyasolja a betegseget, es itt nem az egeszseges etkezesre gondolok, hanem arra, hogy meg kell talalni, mi az ami miatt nem jo az eleted, es merni valtoztatni. En hazas voltam, de tudtam nem mukodik. Persze erdekelte mi van velem, de nem lokott elore, nem adott annyi erot, mint a jelenlegi parom. A jelenlegi parom hatasara kezdtem el inni a buzafulevet, es hittem el hogy meg tudok gyogyulni.
Eloszor 2009 oszen raktam le a gyogyszert sajat felelossegre, es csak a buzafuvet ittem. Egy evig birtam igy a prolaktin szintem egy ev utan ujra ezer korul volt, szoval ujra gyogyszer. A buzafuvet nem hagytam el tovabbra sem, a gyogyszerbol meg probaltam minel kevesebbet szedni (amit az orvos, jobb ha nem tud :)). Aztan tavaly elott az MRI-n nem talaltak semmit, ami a doki szerint csak annyit jelentett hogy olyan pici, hogy nem latszik. A prolactin szintem azonban gyogszer nelkul mindig magasabb volt tehat szedtem tovabb, vagy kezdtem el ujra mar magam sem tudom :)
Azt tudom, hogy tavaly megint nem mutatott ki az MRI semmit. Akkor mar tudtam, hogy Ausztraliaba fogunk jonni, igy megbeszeltem a dokimmal, hogy elhagyom megint a gyogyszert, es egy ev mulva kontroll.
Csinaltattam itt is egy prolactin szint merest. A felso hataron van most a prolactin szintem, de meg a normal erteken belul. Augusztusban pedig megint MRI
Szoval osszefoglalva. Amiben en latom a gyogyulas eselyet az ket dolog. Az egyik a gondolkodasvaltas, a stressz csak ront a helyzeten, el kell hinni, hogy meg tudsz gyogyulni. A masik pedig, amiben szerintem nem sokan hisznek, hiaba javasoltam mar nem egy embernek, a Buzafu.
Ez sem csodaszer, ami egyik naprol a masikra rendbehoz, de en kitartoan ittam masfel even keresztul majdnem minden reggel, frissen preselve, es tudom, hogy borzadaj ize van, es olyan mintha fuvet ennel,de valamit valamiert. En hiszem, hogy ez segitett.
S abban is hiszek, hogy ha nem is lehet kigyogyulni belole, mert sajna stressz hatasara a prolactin magasra ugrik, vagy megemelkedik, de lehet teljes eletet elni ezzel a betegseggel. S bar az orvosok azt mondjak a joindulatu daganatok nem szoktak felszivodni, csak stagnalni, vagy rosszindulatuva valni, szerintem ez nem igy van.
De ahany ember annyi eset. En szerencsesnek mondom magam mert nem kellett muteni, de ismerek olyat is, akit mar 3szor mutottek, vagy 4szer.
Nem vagyok orvos, nem adhatok tanacsot, te mit valasz. Max. azt mondhatom, ne te dontsd el. Menj el orvoshoz, endokrinologushoz, ha az endokrinologus azt mondja meg kell fontolni a mutetet 10 mm felett szoktak javasolni az idegsebesz meglatogatasat. Az idegsebesz megvizsgal, ha latoideget nyom altalaban szukseges a mutet... De ha nem okoz lataszavart...akkor altalaban nem javasoljak. En anno azt akartam mutsenek meg, csak hogy megszabaduljak tole...nem mutottek mert nem volt indokolt. Ma mar tudva, hogy mutet utan is kiujulhat, es a mutet mennyi szenvedessel jarhat, orulok, hogy csak gyogyszert szedtem.
Bizd a dontest az idegsebeszre, az endokrinologusra...
De ha tobb infot szeretnel kapni a mutetrol...ha megadod az email cimed szivesen megadom egy nagyon aranyos pasinak az elerhetoseged, aki nekem mar baratta valt az evek alatt. Bar meg soha nem talalkoztam vele :D
Szoval ot tobbszor mutottek, o sokat tud meselni.

Blog: van egy masik betegblogom, amit igazabol rabiztam egy masik sorstarsra, mert nekem mar nem volt energiam ra. De neha meg irok oda is bejegyzest. Nezd meg, ott is olvashatsz a hetkoznapi eletunkrol.

hipofizisadenoma.blogspot.com.au/

Itt pedig az ausztralia eletemrol olvashatsz :)

katasydneyben.blogspot.com.au/

Ja es ha megadod a privat email cimed, szivesen irok emailt, ha van meg kerdesed.

Udv:

perec :)

yanooo 2017.02.15. 17:36:24

@katyusa: Szia :)
Mi van veled mostanában?
Nekem egy makroadenomát diagnosztizáltak januárban.
Látóideg szélén van.

Meg tudod adni az ismerősöd címét,akit műtöttek már?
köszi :)

Piri07 2017.05.05. 14:13:21

Sziasztok!

Én is kíváncsi lennék mi van veled mostanában, mivel én most tartok ott, hogy saját felelősségre abbahagytam pár hete a bromocriptint úgy 4 év után.... Totál hasonló a történetem, annyi különbséggel, hogy egy másik autoimmun betegség hormonvizsgálata miatt sokkal korábban, már 600 körüli prolaktin szintnél és 3mm nagyságú adenománál kiderült... Újra olvasgatok, nem igazán látok újdonságokat az elmúlt években, pedig a betegség igen sok embert érint, azt hiszem sokkal nagyobb figyelmet kellene rá fordítani a hálón. Én is azt gondolom, hogy nem szabadna beletörődnünk abba, hogy életünk végéig gyógyszert kell szednünk! Vagy legalább lenne alternatíva, homeopátia, gyógynövény stb.... Tudom írtad a búzafű levet, de valljuk be igen macerás az előállítása, préselése... Por formájában sokáig fogyasztottam, lehet nem voltam elég kitartó és nem hittem benne eléggé, de én semmit hatást nem éreztem.
A pozitív hozzáállásban jobban hiszek, engem is ez visz tovább, és tényleg nem szabad betegségként felfogni, max. egy állapotnak.
Légyszi írj pár sort, tényleg sokat segít, ha nem vagyunk egyedül a kis bajunkkal :-)
süti beállítások módosítása